Tekstgrootte
Er staan drie pijlers centraal in ons onderwijs: gelukkig, samen en leren. Drie woorden die op zichzelf staan en die samenhang hebben. Deze drie kernwaarden zijn zichtbaar in ons handelen en in ons beleid. Voor de leerlingen visualiseren wij deze met drie figuren: Goody’s.
Ze staan op posters (die door de school hangen), elk lokaal heeft Goodypoppen en er hangen pictogrammen in de verschillende ruimtes. De pictogrammen geven het gewenste gedrag in die ruimte weer. Zo zijn we stil in de bieb, kloppen we voordat we bij iemand naar binnen gaan en groeten we elkaar op de gang.
Een kind hoort zich veilig te voelen op school. Alleen dan bouwt een kind vertrouwen op in de leraar en in zichzelf. Vanuit dat veilige gevoel kunnen leerlingen de draad van het leren oppakken en ontwikkelen ze hun gevoel voor eigenwaarde. Dat kinderen gelukkig zijn op school is onze drijfveer. Daarom besteden we veel aandacht aan sociale vaardigheden. Daarnaast zorgen we voor passend onderwijs in een prettige omgeving, duidelijkheid en plezier met elkaar.
Samen
Samen staat voor de leerkrachten, het zorgteam daaromheen én voor ouders en kinderen. Leren doen we van en met elkaar. Overwinningen vieren we samen, en ook tegenslagen verwerken we samen. Kortom, we delen lief en leed met elkaar.
Samen vormen we onze school. Samen staan we sterk!
Leren
De potentie benutten van iedere leerling, dat is waar wij voor gaan. Een optimale ontwikkeling van iedere leerling bereiken we door lesstof aan te bieden die uitdagingen en kansen biedt om verder te leren. Leren houdt niet alleen in lezen, spelling, rekenen en burgerschap. Daarom besteden wij ook aandacht aan de sociaal-emotionele ontwikkeling, kunstzinnige vormgeving, bewegingsonderwijs, levensbeschouwing en allerlei andere activiteiten.